Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

КМУ запускає нову інформаційно-комунікаційну систему у сфері експортного контролю

22 Лютого 2024 18:02

КМУ запускає нову інформаційно-комунікаційну систему у сфері експортного контролю

Кабінет Міністрів України унормував функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері державного експортного контролю (ІКСЕК). Відповідну постанову було ухвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 6 лютого 2024 року. Про це повідомляє Державної служби експортного контролю.

У межах реалізації експериментального проєкту, який розраховано на два роки, електронні публічні послуги у сфері державного експортного контролю надаватимуть онлайн. Мова іде про оформлення та видачу посвідчення про реєстрацію суб’єкта, дозволу на здійснення експорту/імпорту товарів, висновку про транзит, тимчасове ввезення/вивезення товарів, а також висновку про проведення переговорів.

Систему розгортатимуть у кілька етапів, а повноцінно запрацює упродовж наступних 6 місяців. Як зазначено, уже на початку березня заявники отримають змогу подавати заяву онлайн на отримання послуг «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт».

Наразі тривають останні тестування програмного забезпечення ІКСЕК.

Держекспортконтроль нагадує, що ІКСЕК є вітчизняною локалізацією спеціалізованого програмного забезпечення «Stratlink», яку наразі використовують органи державного експортного контролю у понад десяти країнах світу. ЇЇ розробником є естонська компанія «SpinTek», з якою Держекспортконтроль плідно співрацює з протягом останніх кількох років.

Цифрова платформа суттєво спрощує та прискорює комунікацію між Держекспортконтролем та заявником, а також пропонує заявникам низку суттєвих переваг, зокрема:

  • У ній інтегровано шаблони документів, які автоматично генеруються шляхом заповнення відповідних полів в системі.
  • Створення заяви стає більш простим та структурованим, роботу над нею можна зупиняти у будь-який момент та повертатися до роботи над нею у зручний час, адже усі напрацювання зберігаються у вигляді чернетки. Більше того, у разі потреби, заявник може створювати нову заявку шляхом дублювання будь-якої із попередніх заяв.
  • У системі наявні інтерактивні довідники для вибору позиції товару за списком та повної інформації щодо товару.
  • Є можливість автоматично завантажувати інформацію з інших державних інформаційно-комунікаційних систем.
  • Система інформує заявника про певні етапи роботи експертів над заявкою.

Інформаційно-комунікаційна система у сфері держекспортконтролю є локалізацією програмного продукту Stratlink, що розроблений за фінансової та організаційної підтримки Програми з безпеки кордонів та експортного контролю Держдепартаменту США.

Держекспортконтроль закликає суб’єктів реєструватись у системі, аби отримати доступ до особистого кабінету ІКСЕК. Зробити це можна на сайті Держекспортконтролю у розділі «Робочий кабінет ІКСЕК» або безпосередньо за посиланням. Наразі є чудова нагода ознайомитись з основним функціоналом системи та задати питання у разі потреби.

Обов’язковою вимогою залишається подача у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів. Заява подана через ІКСЕК із завантаженими копіями гарантійних документів буде опрацьована звичайним порядком, втім видачу дозвільного документу буде здійснено лише після надання оригіналу гарантійного документу (його можна направити до служби пізніше).

Детальніше з Порядком реалізації експериментального проекту можна ознайомитись за посиланням.

Рекомендації щодо роботи зі ІКСЕК та формату документів, які потрібно подавати для отримання послуг, за посиланням.

Контакти для зв’язку з питань реєстрації у ІКСЕК:

  • тел.: 0444624852,
  • e-mail: esec@dsecu.gov.ua

Новини за темою

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності