Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Експортні можливості у 2024: морський коридор, страхування суден та річкова логістика

11 Січня 2024 18:11

Експортні можливості у 2024: морський коридор, страхування суден та річкова логістика

Перший віцепрем’єр-міністр України – міністр економіки Юлія Свириденко заявила, що у 2024 році очікується зростання експорту товарів та послуг з України на 9%. Про це повідомляє Міністерство економіки України.

За її словами, позитивні зрушення за цим напрямком почали відбуватися в останні місяці 2023 року, оскільки цьому сприяли відкриття альтернативного морського коридору, запуск механізму страхування суден від воєнних ризиків та налагодження річкової логістики на Дунаї.

«Логістика і далі є ключем для українського експорту. З усіма проблемами і викликами Україна експортувала 99,8 млн тонн товарів. Це на 112 тисяч тонн більше, ніж у 2022 році. Водночас вартість експорту була на 18,7% меншою, ніж роком раніше – 35,8 млрд доларів. Це один з найнижчих показників за останнє десятиліття. Він став результатом тих вкликів, з якими Україна стикнулася минулого року – блокування кордонів, зернові суперечки та російський саботаж зернової угоди. Але завдяки своєчасним і правильним рішенням, нам вдалося зберегти експортні можливості та продовжити торгівлю на міжнародних ринках. Хоча втрати досить відчутні», – зазначила Юлія Свириденко.

За прогнозом Мінекономіки, за нинішніх умов у наступні роки експорт зростатиме: на 9% у 2024, 19,4% у 2025 та 20,6% у 2026 роках. Глобальна ж мета – повернути обсяги вивезення українських товарів та послуг на рівень 2021 року.

Ще одним важливим рішення для збільшення обсягів експорту стало запровадження унікального механізму страхування суден від воєнних ризиків. Також він дозволяє здешевити вартість страхування перевезення зерна до 1-1,25%. Його Міністерство економіки напрацювало разом із міжнародними партнерами, а з боку України бюджетне покриття страхових гарантій відбувається через Експортно-кредитне агентство.

Минулого року в Україні розвивалася й річкова логістика. Збільшено пропускну спроможність Дунаю, зріс транзит українських товарів через сусідні держави. У планах на 2024 рік – далі інвестувати у цей напрямок.

Водночас сухопутні шляхи залишаються важливим логістичним напрямком для українських експортерів, оскільки Європа для них – це перш за все транзитні можливості, щоб торгувати з країнами Азії, Африки та Америки.

«Завдяки спільним зусиллям з партнерами торік ми продовжили повністю безмитні умови доступу на ринки Європейського Союзу. І ми спільно працюємо над тим, щоб цей режим зберігся аж до вступу в ЄС. Так, ми зіштовхнулися із труднощами на західному кордоні. Через польське блокування скоротився експорт автотранспортом – на 18,3% менше в грудні, ніж у листопаді. Хоча за підсумками року скорочення незначне -0,7%. Офіційні і неофіційні перемовини тривають. Результат поки стриманий, але усі сторони налаштовані на знаходження рішення, адже умови транспортних перевезень мають відповідати масштабам торгівлі між Україною та ЄС», – повідомила Перший віцепрем'єр.

Юлія Свириденко також нагадала, що 2023 році Україна підписала низку угод, що покращують доступ наших виробників до закордонних ринків. Серед них – угода про цифрову торгівлю з Великою Британією, оновлення угод із Канадою та Туреччиною. І невдовзі відбудеться офіційне оголошення про успішне завершення переговорів з ОАЕ.

Новини за темою

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності