Курс Export Evolution Ukraine START – це 9 онлайн-уроків «експрес підготовки» до експорту, це надзвичайний нетворкінг та величезні об’єми корисної інформації.
Наразі ми завершили з вебінарами, зібрали відповіді на безліч питань, які були задані нашим спікерам, і підготували короткі статті з корисними порадами #ExportHacks.
В публікації тренер програми Export Evolution Ukraine START Свен Аулік відповідає на такі питання:
Найдоступніший та найменш затратний ресурс, що є основним для виконання «домашньої роботи» щодо аналізу ринку є Google пошуковик. Інтернет на сьогодні має безмежні можливості і загальний збір інформації щодо обсягу ринку, економічної та політичної ситуації, поведінкових та споживацьких характеристик, культурних особливостей ринку абсолютно доступний для кожного і є першою сходинкою дослідження. А далі, пакуємо валізи! Враховуючи результати первинного дослідження ринку, сформований перелік потенційних партнерів, як осіб так і компаній, які надають схожі сервіси чи виробляють схожий продукт, Ви повинні спланувати бізнес-візит до обраної країни та ознайомитися особисто з країною «сам на сам».
Первинне розуміння щодо країн Ви можете отримати з базового дослідження ринку, а більш глибоке за допомогою ретельної пошукової роботи щодо Вашого сектору. Бажано починати із сусідніх ринків із схожою бізнес-культурою, щоб упевнитися, що Ваш продукт має експортний потенціал. Експорт – це свого роду стартап, вкладення та ризикі є досить високими, тому плануйте вихід на нові ринки поступово. 1-2 країн – це ефективна, з точки зору фінансових та часових витрат, кількість для виходу на експорт.
Корисна порада: скористуйтеся профільними групами у LinkedIn, які об’єднують представників певного бізнесу та задайте їм питання про актуальні потреби ринку та тренди його розвитку.
Досвід експортних консультантів показує, що цей процес триває від 2-3 місяців до 3-4 років, щоб підготувати продукт, ринок і бізнес-партнера. Це буває швидко тільки у випадку везіння. Ви повинні бути готовими до того, що експорт – це гра в довгу.
Зазвичай Ви починаєте з місцевими партнерами, торговими посередниками або з кимось, хто уже має зареєстровану юридичну особу у цій країні. Реєструвати юридичну особу має сенс, коли Ви знаєте ринок уже набагато краще, можете здійснювати прямі продажі самостійно та маєте достатньо ресурсів у штаті. Усе залежить від Вашого продукту, але зазвичай починати із реєстрації юридичної особи – не занадто гарна ідея. Спочатку потрібно “відчути” ринок із Вашим місцевим партнером.
Професійні дослідження ринку, якщо Ви не велика компанія, є сенс замовляти на аутсорсингу. Завдяки цьому Ви можете отримати кращий результат та ефективно використовувати людський ресурс Вашої компанії. У разі достатньої кількості персоналу, експортна команда може здійснювати пошукову роботу самостійно, що сприятиме більшому заглибленню в особливості нового ринку з яким в подальшому будуть працювати.
Звичайно в час інформаційних технологій перший контакт відбувається онлайн, через емейл, скайп-зв’язок та пошук профайлу у соціальних мережах, проте найкращий спосіб перевірити партнера – це особиста зустріч. Відвідати країну, зустрітися саме в офісі потенційного партнера/виробничих потужностях, а не на нейтральній території, щоб впевнитися у реальності заявленого. Альтернативою особистої зустрічі є шляхом участі у торгових виставках, як і у ролі відвідувача, так і з виставковим стендом, з заздалегідь призначеними В2В. Щодо репутації партнера, її варто перевіряти через особисті контакти, асоціації, об’єднання, у посольстві України в країні призначення або через експортних радників та консультантів у цій країні.
Прямий експорт інколи є найскладнішим, оскільки Вам потрібно знайти кінцевого споживача самостійно або мати бізнес-партнера, тому компанії обирають співпрацю із посередниками.
Основні переваги та особливості роботи з агентом:
Відповідав на питання майбутніх чи починаючих експортерів тренер програми Свен Аулік. Читайте нові поради від інших спікерів вже скоро!
Бажаєте прослухати записи вебінарів та сесій запитань-відповідей повністю? Реєструйтесь на курс Export Evolution Ukraine: START.
Програма оновлена за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ) у співпраці з Офісом з Просування Експорту та Інститутом Маркетингу Естонії.