Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Тренди світового ринку органічних соків

Під час запровадження карантинних заходів у відповідь на пандемію Covid-19 продаж фруктових соків зріс. При цьому більшість компаній в цей період концентрують увагу на виробництві апельсинового та яблучного соків.

На ринку соків загалом спостерігаються наступні тенденції:

- Зниження рівня цукру: серед споживачів, які слідкують за своїм здоров’ям, існує стурбованість високим вмістом цукру в соках. Через це споживачі переходять на альтернативні напої, які пропонують більшу харчову цінність без природно високого вмісту цукру. Однак разом з тим споживачі також стають більш обізнаними щодо харчових продуктів, розуміючи різницю між доданим цукром і природним цукром. Виробники мають зробити фокус на посилення сприйняття соку як здорової альтернативи іншим напоям через вищу поживність та функціональність.

27% споживачів напоїв в США вживають менше соку, оскільки вони обирають більше зволожуючих напоїв

Всесвітня організація охорони здоров’я в своїх порадах щодо харчування дорослих під час спалаху COVID-19 рекомендує уникати підсолоджених фруктових соків, сиропів та фруктових соків, вироблених з концентратів.

  • Нові смаки та старі смаки по-новому: хоча яблуко залишається найпопулярнішим смаком соку після апельсина у багатьох країнах, молодші споживачі все частіше обирають цікавіші та екзотичні смаки, включаючи селеру, огірок, буряк тощо. В країнах ЄС, Швейцарії, Норвегії серед новинок соків за останні роки яблучні соки займали найбільшу частку (в середньому 22%). В Північній Америці яблучні соки також займають перше місце за кількістю новинок (19%).

Розподіл смаків серед новинок органічних соків в країнах Європи

Organic juice trends

  • Поширення соків холодного віджиму: фруктові соки холодного віджиму набувають все більшої популярності серед споживачів через сприйняття покупцями їх як більш корисними при використанні такого виробничого процесу. Очікується, що впровадження більш дешевих варіантів соків холодного віджиму забезпечить зростання їх продажу в найближчі роки.
  • 0% відходів: відповідаючи на тренд занепокоєння споживачів негативним впливом на довкілля, виробники мають зменшувати свою залежність від пластикової упаковки. Тренд на зменшення відходів особливо важливий в країнах Європейського Союзу. В країнах ЄС, Швейцарії, Норвегії більшість соків продаються в скляній тарі.

Матеріали упаковки серед новинок органічних соків в країнах Європи

Package material Total sample (2015 - 2020)
Glass plain 40,6%
Multi layer board 25,9%
Plastic PET 15,3%
Glass coloured 9,7%
Board plastic lined 2,9%
Plastic unspecified 1,2%
Multi laminate 1,2%
Metal aluminium 0,4%
Plastic HDPE 0,2%
Plastic PP 0,1%
Total sample 100%

Джерело: Mintel GNPD

Крім екологічної упаковки, виробники органічних соків звертають увагу також на інші корисні аспекти. В країнах ЄС, Швейцарії, Норвегії виробники новинок привертають увагу споживачів до відсутність інгредієнтів тваринного походження (30,7%), без додавання цукрів (19,8%), зазначаючи про це на упаковці соків.

Заявлені характеристики на упаковці новинок органічних соків в країнах Європи

Заявлена характеристика Частка
Етичний продукт - екологічно чиста упаковка 37,1%
Веганський/Не містить інгредієнтів тваринного походження 30,7%
Етичний продукт - Сталий розвиток (середовище/ресурси) 28,5%
Етичний продукт - Переробка 21,1%
Без доданого цукру 19,8%
Без добавок/консервантів 18,2%
Етичний продукт - екологічно чистий продукт 16,8%
Вегетаріанський 10,8%

Джерело: Mintel GNPD

Перспективні зовнішні ринки

Якщо говорити про ринки соків загалом (не виключно органіки), то найбільшими за обсягами є Китай, США, Індія та країни Європи. При цьому за рівнем споживання на душу населення Польща є одним із лідерів. Очікується, що в подальшому зрілі ринки будуть боротися за зростання за рахунок конкуренції з іншими категоріями напоїв (Північна Америка, деякі країни Західної Європи, Японія). А країни, що розвиваються, матимуть вищий рівень зростання продажів соків.

Розмір кола на графіку нижче означає обсяг ринку кожної країни (в грошовому вимірі), вертикальна вісь – обсяг споживання на душу населення (кг на рік), а горизонтальна вісь – прогноз щорічного зростання ринку в наступні 5 років (вплив COVID-19 в даному випадку не врахований).

Світовий роздрібний ринок соків, 2019

Organic juice trends

На ринках Європейського Союзу, Швейцарії, Норвегії частка органічних продуктів серед всіх новинок категорії соків в середньому складає 23% (за останні два роки). На ринку Північної Америки таких 28%.

Organic juice trends

Найбільший обсяг ринку в США, де в 2019 році обсяг роздрібного продажу органічних соків складав 1054,3 млн дол. США (з них 815 – 100% сік, 176 – нектар, 64 – соковий напій). В цілому, продажі органічних соків по всьому світу зростають, при цьому в Північній Америці це зростання є помірним (і в США, і в Канаді на 4% щорічно протягом останніх 4 років). Найбільш перспективними з точки зору зростання ринку є Швеція (20%), Франція та Італія (по 10%). Серед країн з меншим розміром ринку перспективними є Фінляндія (22% зростання). Польща та Ізраїль зростають щорічно на рівні 10% та 15% відповідно, однак обсяги ринку цих країн ще не великі – 14 та 6 млн дол США відповідно.

Organic juice trends

Джерело: Euromonitor International

Загалом, країни мають більшу частку 100-відсоткового соку. Італія є єдиною країною, де обсяг продажів нектарів (25-99% вмісту соку) переважає за обсяг продажів 100% соку. Найменша частка ринку належить соковим напоям (до 24% відсотку соку в напої).

У розрізі наявних на ринку брендів ринки органічних соків країн ЄС та Північної Америки дуже різняться – якщо в ЄС спостерігається більша прив’язка до брендів та значна частка ринку розподілена між компаніями, які займають 3% та більше ринку, то в Північній Америці ситуація протилежна. Так, в США найбільша ринкова частка належить бренду Welch’s (компанія National Grape Co-operative Association Inc) та дорівнює лише 0,4%. Private label займає 22,1% ринку органічних соків США. В Канаді ринкову частку більше 1% займають всього два бренди –Knudsen (5,7% ринку, компанія JM Smucker Co) та Biotta (1,7% ринку, компанія Thurella AG). Private label займає 11,4% ринку Канади.

Топ брендів органічних соків на ринку Франції, 2019

Organic juice trends

Топ брендів на ринку органічних соків на ринку Польщі, 2019

Organic juice trends

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності