США є найбільшим імпортером шоколаду з часткою 10.4% від усього світового імпорту. Експорт шоколаду з України до США у 2022 році збільшився на 21% і становив 558 тонн. Частка ринку США в експорті шоколаду з України становить лише 2.7%, проте США можна розглядати перспективним ринком, зокрема, для виробників «корисного» шоколаду, наприклад, з низьким вмістом цукру або без цукру.
З 2017 року продаж шоколаду без цукру в США подвоївся і становить 9 700 тонн на рік. Шоколад без цукру допомагає підтримувати вагу, є складником різних дієт, прийнятним десертом для пацієнтів з діабетом та серцево-судинними захворюваннями. Очікується, що щораз вища поінформованість споживачів про негативні наслідки споживання надмірного цукру сприятиме подальшому зростанню ринку. Так, нині саме фактор скорочення споживання цукру визначає вибір 34% споживачів шоколаду без цукру віком від 18 до 26 років та 62% американців у віковій групі від 59 до 77 років.
Освоєння американського ринку українським виробником рекомендується розпочати з визначення унікальної торгової пропозиції та цільової групи споживачів. Наприклад, унікальна торгова пропозиція для шоколаду без цукру сама по собі визначає цільову групу споживачів і може бути сформульована як «продукт здорового харчування для тих, хто дотримується здорового способу життя, веганів, діабетиків, алергіків».
Рекомендується враховувати, що США є великим ринком, а стратегія дроблення ринку на регіональні й вибір цільових регіонів дасть змогу скоротити витрати на просування і, можливо, досягти перших результатів у найкоротші терміни. Для вибору критеріїв цільових регіонів можна звернутися до встановленої унікальної торгової пропозиції. Критеріями вибору регіону можуть стати статистичні дані по штатах з найбільшою зацікавленістю в здоровому харчуванні та підтримці здорового способу життя (покладаючись на дані пошукових тенденцій Google, варто звернути увагу на Захід та Північний Схід), штати з найбільшим відсотком населення, яке страждає від діабету (тут лідирує Південний Схід, який наздоганяють Захід та Північний Схід). Цікавим критерієм вибору регіону для українського продукту може стати присутність української діаспори в регіоні (найвищий відсоток українців проживає на Заході та Північному Сході).
Спираючись на вищевикладені критерії, можна припустити, що Каліфорнія чи Нью-Йорк є перспективними штатами для початку освоєння ринку США.
Вибір каналу дистрибуції залежить від багатьох факторів. Зростання реалізації шоколаду без цукру спостерігається на всіх каналах збуту. Традиційні канали збуту демонструють найбільше зростання — у 2022 році продажі в об’ємному вираженні зросли на 12% через супермаркети та на 15% через крамниці при АЗС. Перспективну динаміку показують менш традиційні канали збуту — продаж шоколаду без цукру в аптеках зріс на 10%, а інтернет-торгівля збільшилася на 9%.
Підготовлено командою Overseas Market Navigator Consultancy
Джерела: