Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Не сировиною єдиною: внесок Офісу з розвитку підприємництва та експорту у просування органічного сектору України

Не сировиною єдиною: внесок Офісу з розвитку підприємництва та експорту  у просування органічного сектору України

У 2021 році Офіс з розвитку підприємництва та експорту (далі - Офіс) провів комплексний обсяг робіт з розвитку та просування органічного сектору України: від підвищення рівня компетенцій органічних виробників до представлення експортного потенціалу України на міжнародній арені та підсилення іміджу України як виробника продуктів з високою доданою вартістю. Всі ці завдання були реалізовані через низку заходів, ініційованих Офісом та реалізованих за підтримки проектів міжнародної технічної допомоги.

Чому сфокусувалися на органічному секторі?

По-перше, попит на органічну продукцію стрімко зростає та продовжуватиме набирати популярності серед споживачів, оскільки органіка повністю відповідає сучасним трендам піклування про здоров’я та хороше самопочуття.

По-друге, Україна вже декілька років поспіль впевнено завойовує місце надійного постачальника харчової органічної продукції на торговельній мапі світу, експортуючи органічну продукцію до 35 країн світу, та має конкурентні переваги для розширення як географії постачань, так і продуктових лінійок експорту.

Саме тому Офіс вирішив розкрити експортний потенціал органічного сектору України міжнародній спільноті, допомогти українським виробникам органічної продукції належно представити свою продукцію на міжнародній арені та знайти нових партнерів.

Реалізувати низку поставлених завдань у роботі з органічним сектором України ми вирішили за допомогою втілення безпрецедентної для України міжнародної онлайн-події «Ukrainian Organic Export Days 2021» (UOED 2021)*.

Флагманський проєкт Офісу у 2021 році

Ukrainian Organic Export Days 2021 відбувався з 20 вересня до 1 жовтня 2021 року, проте підготовка до нього тривала від початку року. У рамках події ми провели низку заходів щодо роботи з сеткором: офіційне відкриття Проєкту, освітні заходи для підвищення комепетнцій виробників, низку бізнес-перемовин з імпортерами, форум для МСП, що розглядають перехід на органічне виробництво тощо. Учасниками UOED 2021 стала 31 компанія-виробник органічної продукції. Вперше Офіс настільки глибинно працював з окремим сектором. Це була кропітка та сумлінна робота команди з понад 20 людей.

Офіційне відкриття UOED 2021

20 вересня відбулося офіційне відкриття Проєкту за участі представників органів державної влади, які допомогли привернути увагу міжнародної спільноти до Проєкту. Переглянути запис заходу можна за посиланням.

Результат: трансляція Проєкту зібрала понад 700 переглядів.

Підготовка до B2b-зустрічей

Перед початком безпосередніх бізнес-перемовин українських виробників з іноземними імпортерами Офіс провів низку освітніх заходів для українських виробників задля підвищення їх компетенцій щодо виходу на нові ринки та проведення B2b-зустрічей:

  • Вебінар «Export Talks «Торговельні можливості на ринках харчової продукції Європейського союзу та Швейцарії» за участі міжнародних консультантів.

    Результат: учасники заходу отримали практичні поради щодо виходу на нові ринки, розглянули умови та вимоги співпраці з роздрібними мережами ЄС.

  • Вебінар щодо ефективного проведення бізнес-перемовин за участі експертів.

    Результат: учасники заходу дізнались основні принципи підготовки до B2b-зустрічей.

B2B-зустрічі

У рамках Проєкту Офіс організував численні бізнес-зустрічі між представниками українських компаній та іноземними баєрами з Нідерландів, Сербії, Австрії, Румунії, Німеччини, Швейцарії, Франції, Литви, Португалії, Швеції, Данії та Бельгії. У середньому кожен представник української компанії провів близько 3 зустрічей з потенційними партнерами, деякі — близько 10.

В2В-зустрічі було проведено на платформі B2match — професійному інструменті для ділової комунікації business-to-business, який наразі використовують у 98 країнах світу.

Результат: проведено 90 В2В-зустрічей між представниками українських компаній та іноземними баєрами.

Розвиток сектору всередині країни

Ще у 2020 році команда Офісу збагнула потужний експортний потенціал органічного ринку України, тому ухвалила рішення не просто промотувати експорт готової української продукції, але й докладати зусиль для розвитку сектору всередині країни: заохочувати місцеві підприємства переходити на органічне виробництво, розповідати, яким чином це зробити, як отримати сертифікацію, як обрати свою нішу та зробити таргет під конкретну аудиторію, як знайти свого клієнта тощо. Так, 30 вересня у рамках Проєкту відбувся форум «Перехід на органічне виробництво: переваги для українських підприємств харчової та аграрної продукції», головною метою якого стало захочення українських виробників перейти на органічне вирощення продукції.

Результат: 90 українських компаній ознайомились з перевагами та зацікавились у переході на органічне виробництво.

Також з метою промоції органічного виробництва серед українських підприємців екперти Офісу підготували та опубліковали у ЗМІ серію аналітичних та промоційних матеріалів щодо роботи з органічним сектором України. Ознайомитись з більшістю можна за посиланням.

Результат: експерти Офісу опубліковали 15 статей у ЗМІ про органічний сектор України.

Впродовж 2021 року аналітики Офісу також підготували низку досліджень ринків органічної продукції: України, країн Європи та країн Перської затоки. У цих оглядах експерти Офісу розкрили актуальні можливості для експорту та імпорту, тренди та чинники зростання продажів органіки під час пандемії Covid-19, потенціал органічного виробництва.

Промоція органічного сектору на міжнародній арені

Першим кроком у роботі з просуванням українського органічного сектору на міжнародній арені стало створення Каталогу українських експортерів органічної продукції, який ми розмістили на міжнародній версії експортного напрямку Дія.Бізнес, а також на нашій сторінці на LinkedIn, цільовою аудиторією якої є іноземні баєри та подібні інституції з просування підприємництва та експорту в інших країнах. Каталог містить детальну інформацію про 70 виробників органічної продукції з усіх регіонів України з контактами та інформацією про продукти.

Також 71 профіль компаній-виробників органіки було опубліковано на платформі міжнародного торговельного центру (ITC) Sustainability Map. Ознайомитись з інформацією про компанію та її продукцію можна за допомогою фільтру Ukraine.

Завершальним етапом роботи над органічним сектором у 2021 року стала організація колективного стенду України* на міжнародній виставці «Middle East Organic and Natural Product Expo», яка проходила з 6 до 8 грудня у м. Дубай. Експонентами колективного стенду стали 7 українських компаній-виробників органічних харчових продуктів.

DESCRIPTION

Фото: Заступник директора Офісу Андрій Литвин презентує потенціал українського органічного сектору для ЗМІ Близького Сходу

Результати:
  • вперше представили Україну на виставці «Middle East Organic and Natural Product Expo»;
  • зарекомендовали Україну як потужного виробника та надійного експортера органічних продуктів з великим потенціалом;
  • 1000+ осіб відвідали колективний стенд України;
  • українські виробники провели 250+ бізнес-зустрічей з потенційними покупцями та розібрались з тонкощами роботи на ринку Близького Сходу;
  • представили потенціал українського органічного сектору для місцевих ЗМІ;
  • організували візит для компаній-експонентів на український павільйон на «EXPO 2020», де на період проведення виставки проходили Дні української органічної продукції з відеопрезентацією органічних експонентів колективного стенду України.

Partners logo


﹡Ініціатива «Ukrainian Organic Export Days 2021» (UOED 2021) була реалізована Офісом з розвитку підприємництва та експорту України спільно з Асоціацією «Ягідництво України». Захід став можливим за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія) та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) у рамках Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» (КЕУ) та Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО), яка реалізується компанією Chemonics International.


Partners logo

﹡﹡Колективний стенд України реалізувався ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» спільно з громадською організацією «Unite Ukraine» за підтримки Швейцарії у рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» Quality FOOD Trade Program, що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія) та за підтримки Європейської мережі підприємств EEN Enterprise Europe Network.

Фінансування колективного стенду України здійснювалося за підтримки уряду Швейцарії, Європейської мережі підприємств EEN, державного бюджету України та учасників колективного стенду України.

Автор: Андрій Литвин, заступник директора ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту»

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності