Європейський ринок одягу вважається висококонкурентним, дуже сегментованим та потребує ретельної підготовки. Візьміть до уваги десять порад з пошуку покупців та будьте успішними на європейському ринку одягу.
Визначення власних амбіцій, стратегій та ознак відмінності
Для виробника одягу з країн, що розвиваються, випадковий підхід з обрання ринку швидше за все призведе до невдачі. Щоб цього уникнути та бути успішними, компанія-експортер повинна зробити так, аби її пропозиція відповідала окремому сегменту ринку або навіть специфічній ніші.
Перш за все, зосередьтеся на стратегії підприємства та особливих ознаках відмінності. Переконайтеся у тому, щоб цілі компанії були чітко визначені, а також те як їх досягти. Інвестування часу та грошей у пошук байєрів може стати марною справою, якщо після цього виявиться, що потенційний діловий партнер не зовсім відповідає інтересам та цілям компанії. Зосередьтеся на сильних сторонах підприємства та зведіть до мінімуму слабкі місця.
Дізнайтеся, який сегмент ринку пропонує найкращі можливості
Наступний крок – це з’ясувати, як працює європейський ринок і які ринки або сегменти найкраще підходять для організації та продукції з якою вона виходить на новий ринок. Виділить час та гроші для дослідження ринку. Дослідіть різні країни та їх особливості для того, щоб визначити де саме пропозиція буде найпривабливішою. Візьміть до уваги такі показники, як, наприклад, розмір ринку, динаміка імпорту за останні декілька років, умови входу (сертифікація), ціноутворення та обсяги споживання.
Поради:
Використовуйте онлайн-платформи, як інструмент для отримання достовірної інформації щодо матеріалів для виробництва, брендів та інновацій Залежно від типу продукту, що експортується можна знайти серед численних веб-сайтів останні ідеї стосовно матеріалів для виробництва, брендів, інновацій. Збір такого роду інформації дозволить компанії краще зрозуміти своїх потенційних баєрів та адаптувати власну пропозицію до їхніх потреб. А це, у свою чергу, дозволить досягти кращих результатів діяльності підприємства. Зробіть так, щоб інформація про компанію була присутня у мережі інтернет.
Нижче наведений список корисних онлайн-платформ, що користуються попитом серед європейських байєрів:
just-style.com – постачання та закупівлі; wgsn.com – прогнозування тенденцій; fibre2fashion.com – Б2Б онлайн-платформа; fashionunited.com – тенденції ринку моди; sportstextiles.com (веб-портал новин) та www.wfsgi.org (Всесвітня федерація спортивних товарів), що охоплюють основні новини сегменту спортивної моди; leatherbiz.com – інформація стосовно шкіряної промисловості (дослідження ринку, інформація про продукти та ін.).
Відвідуйте виставково-ярмаркові заходи, що безпосередньо відносяться до Вашого сегменту ринку Більшість байєрів відвідують різноманітні виставки-ярмарки та інші заходи. Вони роблять це задля встановлення ділових зв’язків з іншими учасниками ринку, включаючи постачальників, а також щоб бути обізнаними з останніх тенденцій, таких як кольори, що використовуватимуться наступного сезону, технології, тип тканини та ін. Як для постачальника, участь у виставково-ярмаркових заходах є вдалим місцем для знайомства з байєрами, а також кращого розуміння подальших тенденцій розвитку ринку. Встановіть контакт з байєром, який цікавить компанію. При цьому, шукайте спільні точки дотику між собою та потенційними діловими партнерами, щоб забезпечити успіх власного бізнесу.
Підприємство можете прийняти участь у виставкових заходах у якості відвідувача або експонента. Переваги від участі у виставці у якості відвідувача полягають в першу чергу у тому, що компанія зможе відчути цю подію наживо, приділити час для спілкування з потенційними байєрами, познайомитися з експонентами, дослідити, що пропонують інші гравці ринку європейського сектору одягу. Участь у відповідних заходах, також, дозволить організації побачити, які сектори виставки та напрямки бізнесу привертають найбільшу увагу серед відвідувачів.
Якщо компанія планує відвідувати бізнес-заходи, такі як виставки-ярмарки (вищезгадані), пропонуємо дослухатися до наступних порад.
Поради:
Чітке планування та розуміння цілей стосовно участі у заході допоможуть організації зробити процес підготовки найбільш ефективним. Усі поради щодо підготовки допоможуть зробити участь у виставково-ярмарковому заході якомога більш успішною.
Далі наведений перелік розповсюджених виставково-ярмаркових заходів:
Баєри відвідують виставки-ярмарки для виробників, щоб дізнатися про останні тенденції у секторі виробництва одягу. Участь у цих заходах в якості експонента є чудовою нагодою для знайомства з потенційними діловими партнерами. Найбільш відвідуваними виставково-ярмарковими заходами є наступні:
Для рітейлерів fashion-індустрії також існує багато виставково-ярмаркових заходів. Деякі фокусуються на окремих нішах, таких як, наприклад, екологічний одяг. Нижче можете ознайомитися з переліком деяких відомих заходів:
Для учасників сегменту ринку одягу для спорту та активного відпочинку виставковий захід ISPO (www.ispo.com) вважається найбільш важливим. Інші два заходи, що наведені нижче, теж відносяться до тих, на які варто звернути увагу:
Поради:
Інвестуйте час та докладайте зусилля для ефективної підтримки зв’язків, що були отримані під час виставкових заходів
Участь у виставці – це одночасно захоплююча, обтяжлива та виснажлива робота. Багато менш досвідчених учасників виставок забувають про те, що більша частина роботи щодо отримання результатів від проведеної виставки відбувається саме після заходу, а не під час його проведення. Виокремте певну кількість часу для забезпечення ефективної підтримки зв’язків після закінчення виставки. Будьте швидкими у наданні промоційних матеріалів, зразків продукції або відповідей на питання від потенційних покупців. Робіть все можливе, щоб отримати максимальну віддачу від кожного ділового контакту, що компанія отримала під час виставкового заходу. Після надання всієї необхідної інформації та матеріалів не чекайте поки отримаєте відповідь, а плануйте візит до офісу потенційного ділового партнера. Тим часом байєр може використовувати надану інформацію для підготовки запитів, розробки нових ідей, замовлень тощо.
Поради:
Встановіть зв’язок з відповідними торговими асоціаціями
Іншим способом контакту з потенційними клієнтами є взаємодія з профільними асоціаціями та інституціями, з якими вони пов’язані. Такий підхід вважається “легшим” ніж, наприклад, холодні дзвінки або прямі продажі під час виставок. Пам’ятайте про те, що може бути доцільнішим сфокусуватися на тих країнах де попит на придбання одягу є найбільшим.
Поради:
Більшість торгових марок та рітейлерів одягу зареєстровані та є членами торгово-промислових палат своїх країн або галузевих асоціацій чи інституцій. У Європі кожна країна має свою торговельну або текстильну асоціацію.
Наприклад:
Якщо є така можливість, станьте членом зазначених організацій для отримання такої інформації, як, наприклад, списки учасників, що містять потенційних клієнтів для експортера.
Будьте активними у просуванні власного бренду через соціальні мережі
Запорукою успіху у використанні соціальних мереж є стійке представлення компанії, як прозорого та надійного бренду. Якщо вдасться добре з цим впоратися впоратися, то ім’я компанії буде відзначене знаком якості в очах її ділових партнерів. Додайте “хештег” до продукції компанії, щоб підкреслити власний бренд.
Використовуйте соціальну мережу LinkedIn для пошуку потенційних клієнтів та встановленню нових ділових контактів.
Існує багато прикладів потужного брендингу. Двома гарними прикладами можуть бути Filpucci і DupontSorona.
Більшість баєрів активно користуються соціальними мережами. Принаймні, їх профілі представлені у соціальних мережах LinkedIn або Xing. Ці соціальні медіа-платформи містять велику кількість груп з таких тематик, як: постачання та виробництво одягу, останні “тренди” моди. За допомогою ключових слів організація може знайти цікаві для власного бізнесу спільноти, а також встановити ділові контакти. На сьогоднішній день Facebook набирає все більше популярності як бізнес-платформа.
Накопичуйте досвід, шляхом взаємодії з установами, що займаються аудитом та сертифікацією На сьогоднішній день відповідність стандартам якості в індустрії одягу є більш важливим ніж будь-коли. Будьте в курсі змін щодо цих стандартів та готові їх впроваджувати, якщо хочете бути конкурентними зі своєю продукцією на ринку Європи. Прикладом недотримання виконання процесу стандартизації була трагедія Rana Plaza, що сталася у 2013 році, коли під час обвалу будівлі швейної фабрики у Бангладеші загинуло більш ніж 1000 людей та стала найгіршою промисловою аварією в історії країни. Цей інцидент змінив сектор виробництва одягу та відношення до стандартів якості на виробництві.
Питання важливості повної відповідності стандартам якості та корпоративної соціальної відповідальності, у поєднанні зі зменшенням викидів вуглецю та шкідливого впливу на навколишнє середовище, з тих пір стали більш нагальними та голоснішими, ніж будь-коли. Прикладом нових ініціатив стала поява Бангладешських Домовленостей – незалежної, юридично обов’язкової до укладання угоди між виробниками брендового одягу та профспілками, спрямованої на поліпшення умов безпеки та здоров’я працівників у швейній промисловості країни.
Багато установ висловили свою готовність приділяти увагу виконанню зазначених домовленостей та відзначили їх користь для швейної промисловості. Якщо підприємство оснащене обладнанням, що відповідає сучасним стандартам якості на виробництві, то тримайте зв’язок з установами, які співпрацюють з такими підприємствами та використовуйте його у якості надійного промоційного інструменту. Нижче наведено перелік деяких відповідних установ:
Поради:
Реєструйтесь на спеціалізованих платформах, щоб бути більш помітними
Зосередьтеся на стійкому дбайливому ставленні до оточуючого середовища, щоб отримати нову клієнтську базу. Платформи та установи зі стійкого розвитку оточуючого середовища часто використовують так звані таблиці та рейтинги постачальників. Це метод оцінювання та порівняння результатів ефективності діяльності різних постачальників, що базується на певних показниках. Наприклад, вони можуть перевіряти чи використовуєте компанія методи повторної переробки або яка частка органічної сировини застосовується при виробництві продукції. Підключіться до однієї з таких платформ та будьте представлені ширшій аудиторії потенційних клієнтів.
Зареєструйтеся, як виробник органічної або еко-продукції. Наявність відповідних сертифікатів викличе більше довіри до продукції підприємства. Байєри ставитимуться до компанії серйозніше, якщо вона матимете сертифікати, з якими вони вже знайомі. Нижче наведені приклади установ на які варто звернути увагу:
Залишайтесь на зв’язку: гарна комунікація є запорукою успіху
Ефективно налагоджена комунікація є основою успішної співпраці, як під час, так і після проведення виставкових заходів чи у будь-який інший час. Чим більше компанія спілкується з байєром, тим краще зрозуміє його потреби, побажання та зробить співпрацю більш ефективною.
Поради: