14 лютого у німецькому місті Нюрнберг стартувала найбільша міжнародна виставка органічних продуктів, що триватиме до 17 лютого. Виставка щороку збирає тисячі відвідувачів з різних куточків світу. У 2023 році Україна представлена на заході масштабним Національним павільйоном загальною площею 188 м2 (стенд 4А-511 та 4А-405). Це 10-та ювілейна участь українських компаній на найбільшій міжнародній події галузі.
Розкривають експортний потенціал України та напрацьовують партнерства 23 компанії-учасниці Павільйону:
Асортимент презентованої продукції компаній складається з органічних зернових, горіхів, заморожених та сублімованих ягід, концентрованих фруктових соків та пюре, соняшникової олії, пастили, дитячого органічного харчування, корисних снеків, сухих сніданків, допоміжних речовинних біопрепаратів.
Відбір компаній-учасниць Національного Павільйону України здійснювався згідно з наступними критеріями:
Обмеження за кількістю компаній-учасниць не було, тож усі охочі змогли приєднатися.
Органічний експорт, особливо до ЄС, покращився під час повномасштабної війни. Попри проблеми з логістикою у серпні 2022 року набула чинності угода про розблокування українських морських портів. Загалом органічний експорт до Європи (ЄС, Норвегія, Швейцарія) у 2022 році перевищив експорт у 2021 році на 15,2%.
Попри повномасштабну війну, українські органіки у 2022 році випустили нові органічні продукти з доданою вартістю. Це були фруктові роли, різні види каш та крем-супів швидкого приготування, сік нектаринів та ефірні олії.
91% органічних операторів продовжують органічне виробництво та переробку повністю або частково, або їх виробництво та переробка було відновлено чи заплановано під час повномасштабної війни. Більшість виробників органічної продукції планують продовжувати органічне виробництво, а не переходити на традиційне.
Органічне виробництво та розвиток експорту є одними з пріоритетів для України. У 2021 році український уряд прийняв національну економічну стратегію до 2030 року, яка офіційно поставила мету щодо збільшення органічних земель в Україні. Планується, що до 2030 року українські органічні землі досягнуть 3% від загальної площі сільськогосподарських угідь України (або близько 1,3 млн га). Іншою метою Стратегії є збільшення експорту органічної продукції до 1 млрд доларів США до 2030 року. Уряд України прагне збільшити переробні потужності та розвивати галузі з високою доданою вартістю шляхом залучення іноземних та внутрішніх інвестицій, починаючи вже зараз, а не чекаючи, війна закінчиться.
Для ЗМІ: У разі додаткових питань звертайтесь до комунікаційного менеджера Офісу з розвитку підприємництва та експорту Діани Виговської за електронною адресою ddemchenko@epo.org.ua. Матеріали для завантаження доступні за посиланням.
Національний павільйон України організований ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», національним проєктом Дія.Бізнес у партнерстві з Міністерством аграрної політики та продовольства України, громадською спілкою «Органічна Україна», асоціацією «Ягідництво України» та Органічною ініціативою.