Customize Appearance

Text Size

Letter Spacing

Color

Success Stories

Легко про бізнес з Оленою Руденко

10.12.2023, 22:00

Олена Руденко

Засновниця та креативний директор бренду одягу і аксесуарів Elena Rudenko 

  • Постійна учасниця New York Fashion Week

  • Фіналістка програми Fashion Entrepreneurs by New York City Department of Economy Administration

  • Досвід роботи в індустрії моди — 16 років

Моя ідея бізнесу народилася тоді

Коли я зрозуміла, що одяг це теж терапія. І що в мене чудово виходить допомагати жінкам почуватися краще для самих себе через одяг.

 

Корисний навик, який допомагає в роботі

Тайм менеджмент. Як креативній людини мені максимально легко відволіктися на будь-що. Тому я створюю списки задач, визначаю і намагаюсь дотримуватись дедлайнів як сама, так і командою (хоча і не завжди це виходить в рамках об’єму існуючих завдань). Закладаю час на короткі перерви — вони круто підвищують продуктивність і дають свіжий погляд на певні задачі з іншого кута. Переводжу телефон у режим «не турбувати», коли потрібно сконцентруватися. Делегую за будь-якої можливості. А ще вчуся казати «Ні» не пріорітетним задачам.

Також надважлива навичка підприємця — вміти глибоко дихати. Банально? Можливо! Але 80% стресових робочих ситуацій вирішуються суттєво ефективніше з цією навичкою.

 

Найважливіша порада, яку я отримала в житті  

Колись я запитала дуже досвідчену людину з індустрії моди: «Чи це нормально, що мені перестає подобатись кожна нова колекція, як тільки ми закінчуємо роботу над нею і випускаємо її у світ?». І отримала відповідь: «Як тільки тобі, як креативній людині, почнуть подобатись колекції, які ти вже створила — ти перестанеш розвиватися. Тому не зупиняйся у своїй немилості до власних творінь».

 

Три основних кити філософії мого бізнесу

Довкілля, люди, гнучкість. Ми дотримуємося концепції стійкої моди (sustainable fashion) — де тканини та речі мають бути якісними аби слугувати їх власницям якомога довше. Виходячи із цієї ж концепції та принципу гнучкості більше половини кожної колекції мультифункціональні та мають опції бути вдягненими 2-5 варіаціями. І загалом гнучкість як бізнес підхід є неодмінним для нас, особливо в поточний період глобальних криз. Ми не перевиробляємо наші речі, випускаємо невеликі колекції і дотримуємося принципу виробництва маленьких партій одягу та аксесуарів та їх повтору в разі запиту і потреби.

Люди — як ті хто створює речі бренду, так і ті хто робить свій вибір на користь наших речей для себе, є надважливими для нас. Вважаю, що майстрині, а 99% усіх хто шиє для нас — це жінки, українські жінки, які створюють наші колекції, мають отримувати гідну оплату праці та повагу до насправді дуже нелегкої фізичної роботи. Щодо наших клієнтів, то я скоріше буду відмовляти їх від купівлі тої чи іншої речі, якщо вона буде висіти в шафі, аніж жити життя з клієнткою.

 

Криза в бізнесі та вихід з неї  

Перш за все я вважаю, що у бізнесі не існує криз з яких немає виходу. Підприємницька діяльність і розвиток бізнесу — це про постійний прохід через ті чи інші виклики. Початок повномасштабного вторгнення в Україну — важкий період для компанії. Переривання поставок, виробництва, вимушена еміграція майстрів, члени сім’ї на фронті... Усі ми опинились перед однаковими викликами, але ми, українці, мабуть, найадаптованіші до криз, їх подолання та у роботі в кризових умовах.

 

Найкраща реклама це 

та, яку роблять клієнти бренду (з вуст у вуста — word of mouth). 

 

Гроші люблять 

облік, аналітику та планування.

 

Мій бізнес через 5 років  

Я хочу аби це був лавмарк для якнайбільшої кількості «наших» по філософії людей. 

 

Я знаходжу натхнення 

у людях, подорожах, українській культурі та традиціях, а також місто, в якому живу, — моя муза.

 

Гарячий продукт мого бізнесу

Наші сумки Jan в усіх розмірах, кольорах і матеріалах. Вони легкі, більшість можна прати в пральній машині, вони складаються до розміру долоні. Дуже приємно, що 85% клієнтів вертаються до нас за другою, третьою, п’ятою сумкою.

 

Запитання, яке б я хотіла почути для максимального розкриття своєї діяльності

Що таке соціальна відповідальність для вашого бізнесу?

 

Моя порада підприємцям

Тримайте у фокусі мотивацію — чому ви почали цей бізнес і що надихає вас його робити. І донатьте — ми маємо бізнеси/виробництва/команди завдяки ЗСУ.

 

Правила / Успішного / Бізнесу

Нова колонка експертки із сорсингових запитів Офісу з розвитку підприємництва та експорту Валентини Ляшенко познайомить вас із ідеями бізнесу, порадами та інсайтами українських та міжнародних підприємців.

Легка розмова про не завжди прості ситуації, виклики та насолоду від перемог.