Customize Appearance

Text Size

Letter Spacing

Color

Business processes

Як автоматично зареєструвати ФОП через портал Дія: покрокова інструкція

img

В Україні підприємці мають можливість відкривати бізнес, а також вести звітність, сплачувати податки та збори й автоматично вносити необхідні зміни онлайн у кілька кліків. Зокрема, для реєстрації фізичної особи-підприємця на порталі Дія потрібно витратити до 10 хвилин на заповнення заявки та кілька секунд на реєстрацію.

 

Для реєстрації ФОП потрібно мати:

  • громадянство України;
  • верифікований податковий номер (РНОКПП) — потрібен, щоб зареєструвати ФОП у Єдиному державному реєстрі онлайн;
  • Дія.Підпис або інший КЕП, який дасть можливість підписати сформовану заяву про відкриття ФОП. 

 

Автоматична реєстрація фізичної особи-підприємця

Щоб зареєструвати ФОП потрібно зайти на портал Дія через особистий кабінет, обрати у Каталозі послуг функцію «Створення бізнесу» і натиснути у переліку на «Автоматична реєстрація ФОП». Після цього необхідно натиснути на кнопку «Подати заяву» і почати її заповнювати:

 

  • Крок 1. Надайте адресу реєстрації та вкажіть громадянство

Під час першого кроку необхідно вказати адресу реєстрації та Унікальний номер запису в реєстрі (УНЗР) — це цифровий незмінний ідентифікатор людини, який допомагає швидко встановити особу. 

УНЗР можна знайти у застосунку Дія: натиснути на три крапки поряд з ІD-карткою або закордонним паспортом, обрати розділ «Повна інформація» і знайти там необхідні цифри. 

Тим часом у рядку адреси потрібно зазначити ту, яка вказана в паспорті або ж у довідці переселенця. У разі проживання в гуртожитку або бажанні зареєструвати діяльність в офісі, потрібно обрати опцію «Інша адреса».

 

  • Крок 2. Оберіть один або кілька видів економічної діяльності — КВЕДи
My image

КВЕД (Класифікація видів економічної діяльності) — це система кодів, яка використовується для класифікації різних видів бізнесу. Необхідно обрати основний вид економічної діяльності (КВЕД) та, за бажанням, додаткові. Вид основного КВЕДу впливає на тип оподаткування та сплату податків. У пошуковому рядку можна ввести назву діяльності і Дія підкаже можливі номери КВЕД.

Щоб обрати КВЕД, який підходить саме вашій діяльності, справа на сторінці є підказка у вигляді переліку. 

 

  • Крок 3. Ви вели підприємницьку діяльність на спрощеній системі оподаткування у цьому році?
My image

Короткий тест, де потрібно вказати інформацію про ведення підприємницької діяльності на спрощеній основі в поточному році. Вона потрібна, щоб система допомогла вибрати правильну систему оподаткування: у разі відкриття ФОП вдруге за рік спрощену систему обрати не вдасться. 

 

  • Крок 4. Оберіть тип оподаткування
My image

В Україні існує дві системи оподаткування: загальна та спрощена. 

Загальна — це вид оподаткування доходів, який немає обмежень за видами діяльності, кількістю працівників, річним оборотом і можна працювати по бартеру. Оподатковується те, що залишилося після оплати витрат на ведення діяльності. А також: ПДФО — 18%; військовий збір — 1,5%; єдиний соціальний внесок — 22% від чистого доходу.

Спрощена — спеціальний податковий режим, запроваджений для зниження податкового навантаження та стимулювання малого підприємництва в Україні. Важливо: спрощена група додатково має розподіл на І, ІІ та ІІІ групи, які різняться за видами економічної діяльності, кількістю найманих працівників, лімітом річного заробітку тощо. А також передбачає лише один вид податку: єдиний податок, що сплачується до місцевого бюджету. 

На сторінці є детальний опис, а також тест, який допоможе визначитися з типом оподаткування. Інколи вибраний на другому кроці КВЕД не дає змоги працювати за якоюсь із систем оподаткування. У такому разі потрібно обрати запропоновану систему оподаткування.

 

  • Крок 5. Місце провадження господарської діяльності 
My image

Потрібно вказати адресу, за якою буде здійснюватись господарська діяльність: у межах всієї території України; за адресою реєстрації ФОП; інша адреса.

Ця інформація потрібно податковій, щоб правильно взяти на облік і нараховувати податки. Можна прив'язатися до конкретної адреси, якщо це буде офіс, точка продажу тощо чи зазначити, що працюватимете у межах всієї країни (для тих, хто працює онлайн).

 

  • Крок 6. Податки
My image

Необхідно обрати, чи хочете зареєструватись платником податків на додану вартість.  ПДВ — це обов'язкові платежі, що стягуються державою з доходів або майна юридичних або фізичних осіб. Податки платника ПДВ: податок на дохід фізичної особи — 18%; ПДВ — 20%.

Стати платником податку на додану вартість можна тільки на загальній системі оподаткування. 

Платник ПДВ, маєте право на: податковий кредит — сума, на яку зменшиться ПДВ до її сплати в бюджет, виписку податкових накладних — документ, необхідний для отримання податкового кредиту.

 

  • Крок 7. Уточніть контактні дані
My image

Вкажіть ваші актуальні контактні дані: номер телефону та електронна пошта підтягуються автоматично з кабінету користувача, проте їх треба перевірити, аби надалі отримувати актуальну інформацію за вказаними контактами.

 

  • Крок 8. Перевірте та підтвердіть дані

Під час останнього кроку вам необхідно перевірити вашу Заяву про реєстрацію ФОП, яку було згенеровано на основі даних, які ви ввели самостійно, та інформації, яку держава про вас вже знає. Після перевірки вказаної інформації потрібно накласти електронний підпис. Для підписання можна використовувати Дія.Підпис або іншим кваліфікований електронний підпис. 

КЕП (кваліфікований електронний підпис) — це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.

Дія.Підпис — кваліфікований електронний підпис, який ви можете використовувати для підписання документів в електронній формі. Тобто це електронний формат вашого живого власноручного підпису. Цим видом підпису ви можете підписувати документи в додатку Дія та онлайн. Щоб підписати заявку Дія.Підписом зчитайте QR-код сканером застосунку і дотримуйтесь інструкцій. Якщо не маєте підпису, його можна створити у застосунку: відкрийте його, перейдіть в меню «Дія.Підпис» і натисніть функцію «Активувати» і пройдіть перевірку за селфі, після чого потрібно вигадати код з 5 цифр. 

Після накладання КЕП реєстрацію ФОП завершено. 

 

Що далі?

Заяву буде надіслано до Єдиного державного реєстру (ЄДР) та податкової. Її статус можна перевірити в кабінеті громадянина в розділі «Послуги» — «Замовлені послуги». Сповіщення про результат також надійде на електронну пошту та в кабінет громадянина в розділ «Зверніть увагу».

Коли податкова та орган статистики візьмуть ФОП на облік, сформується виписка про реєстрацію, у якій буде міститись вся ключова інформація про підприємця. Її можна завантажити в особистому кабінеті в розділі «Отримані документи», а також за кодом доступу в ЄДР, який надійде на електронну пошту. Зазвичай виписка формується протягом одного робочого дня.