Customize Appearance

Text Size

Letter Spacing

Color

Export

Експортери в 5 регіонах України поділилися своїми досягненнями та викликами 

img

Українські компанії активно виходять на міжнародні ринки, але стикаються з бар’єрами. Що їм допомагає та що заважає? У межах програми «Розбудова регіональної інфраструктури підтримки експортерів» проведено опитування експортерів у п’яти регіонах: Вінницькій, Рівненській, Івано-Франківській, Полтавській та Чернівецькій областях. 

 

Опитування дало змогу краще зрозуміти поточну  спроможність експортерів у регіонах, а також основні виклики, з якими стикаються підприємці, що допоможе ще краще адаптувати програми підтримки бізнесу в Україні, ураховуючи реальні потреби експортерів. 

 

За результатами зʼясували, що 92 % опитаних компаній у Рівному та 86 % у Вінниці займаються експортом. Найменший показник зовнішньоекономічної діяльності в Полтаві — 43 %. 

 

Частка експорту в продажах за регіонами серед опитаних:

  • До 30 % у 52 % компаній Вінниччини, 41 % Рівненщини, 37 %  Полтавщини, 24 % Івано-Франківщини та 14 % Буковини 

  • Від 31 % до 60 % у 54 % експортерів Буковини, 20 % Івано-Франківщини, 12 % Рівненщини та 10 % Вінниччини 

  • Понад 60 % у 38 % компаній Рівненщини, 24 % Вінниччини, 14 % Івано-Франківщини та по 7 % Полтавщини й Буковини 

 

Не експортують 57 % опитаних компаній Полтавщини, 31 % Івано-Франківщини, 27 % підприємців Буковини, 14 % Вінниччини та 8 % на Рівненщині. 

 

Найбільші виклики, з якими стикаються експортери:

  • складність у пошуках партнерів

  • нестача фінансування 

  • недостатня поінформованість про зовнішні ринки

  • складність з логістикою

  • нестача досвіду та знань

  • брак кваліфікованих кадрів 

 

Участь у міжнародних заходах:

За залученістю компаній до міжнародних виставках лідерство тримають експортери Вінниччини (70 %), а Полтавщини  — найменше беруть участь у міжнародних виставках (30 %). Найцікавішою інформацією для експортерів у регіонах при плануванні експорту на обраний іноземний ринок є:

  • конкуренти на ринку

  • ціни на ринку

  • уподобання споживачів та тренди на ринку

  • бар’єри входу на ринок (тарифи, квоти, сертифікація)

  • торговельна статистика (імпорт / експорт)

  • дослідження бізнес культури потенційних країн-партнерів

     

Підтримка бізнесу: чи відчувають її експортери?

  • Найбільше підтримки отримують підприємства Чернівців (67 %), Вінниці (55 %) та Рівного (50 %)

  • Водночас лише 37 % експортерів Полтави та 38 % Івано-Франківська зазначили про активну взаємодію з державними та іншими установами

 

Щодо кількості учасників асоціацій та бізнес-об’єднань, то лідирують Вінниччина (55 %) та Рівненщина (50 %), а найменше  —  у Полтаві (20 %) й Чернівцях (20 %). 

 

З результатами опитування можна ознайомитися за посиланнями: 

Довідково: 

Опитування були проведені в межах програми «Розбудова регіональної інфраструктури підтримки експортерів», яка реалізується громадською асоціацією Unite Ukraine спільно з Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес за підтримки проєкту Міжнародного торговельного центру «Підвищення економічної стійкості громад, що постраждали під час війни», який фінансується Урядом Японії.