Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Експорт та ефективна співпраця між Мінагрополітики, представниками українського органічного сектору і міжнародними партнерами врятують органічний сектор України

25 Листопада 2022 12:13

Експорт та ефективна співпраця між Мінагрополітики, представниками українського органічного сектору і міжнародними партнерами врятують органічний сектор України

25 листопада відбулося офіційне відкриття міжнародного онлайн-заходу Organic Export Days 2022 - Ukraine, Albania, Serbia, який організовано за сприяння Міністерства аграрної політики та продовольства України. З української сторони організаторами події виступили ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» (EEPO), національний проєкт Дія.Бізнес, Органічна ініціатива за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-українських програм «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP) та «Органічна торгівля заради розвитку у Східній Європі» (OT4D). Імпортери, представники міжнародних торговельних організацій та експортери з України, Албанії та Сербії зможуть взяти участь у B2B зустрічах, які будуть проходити онлайн з 22 листопада до 2 грудня 2022 року на платформі B2Match.

Учасники заходу на офіційному відкритті мали можливість дізнатися про органічні сектори та експортний потенціал України, Сербії та Албанії. Захід складався із трьох сесій відповідно до кожної країни, де Україна була представлена першою.

Тарас Висоцький, перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України, розповів про стан розвитку органічного ринку України та законодавче забезпечення для роботи органічного сектора. Україна займала 21 місце у світі та 13 місце в Європі за площею органічних сільськогосподарських земель у 2020 році. За даними звіту Європейської Комісії, у 2021 році Україна увійшла в п’ятірку лідерів за обсягами імпортованої органічної агропродовольчої продукції до ЄС із часткою 6,6%. Тарас Висоцький наголосив на важливості підтримки України з боку Європейського Союзу шляхом призупинення імпортних мит для всіх експортованих товарів з України задля підтримки економіки нашої країни. Вагомим позитивним впливом на розвиток експортного потенціалу органічного сектору України стало прийняте Єврокомісією рішення про виключення України зі списку країн, до органічної продукції з яких застосовуються додаткові заходи контролю, що спростило і пришвидшило процедуру експорту. Тарас Висоцький також наголосив на важливості участі України з агропродовольчою продукцією у міжнародних виставках та сподівається, що зможе взяти участь у найбільшій міжнародній торговельній виставці органічної продукції «Біофах» у лютому 2023 року, де буде представлений Національний павільйон України, організатором якого є Державна установа «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» (EEPO) за підтримки міжнародних партнерів.

Торальф Ріхтер, старший консультант FiBL, Швейцарія, який відповідає за розвиток міжнародних ринків у швейцарсько-українських програмах OT4D та QFTP, розповів, що даний захід відбувається між міжнародними виставками органічної продукції Біофах 2022 та Біофах 2023. У своєму вступі він також наголосив на важливості України, Сербії та Албанії як важливих постачальників органічної продукції до різних країн Європи. І продовжив: «Зараз ми маємо бути вдячні кожному учаснику з України, який зміг приєднатися до Online Organic Export Days 2022. Це не може бути само собою зрозумілим, і ми захоплюємось хоробрістю та відвагою наших українських колег, які продовжують розвивати органічний сектор та експорт, незважаючи на повномасштабну війну».

Алехандро Еспіноза, cтарший менеджер із розвитку компетенцій, IFOAM – Organics International привітав учасників заходу та коротко розповів про основну діяльність програми OT4D, а саме про підтримку сталого розвитку органічного ринку в Україні, Сербії та Албанії. Він переконаний, що покращення торгівлі та просування органічного ринку принесе користь цим країнам. Під час Organic Export Days 2022 - Ukraine, Serbia, Albania учасники матимуть змогу презентувати свої продукти, залишити заявки на певну продукцію та познайомитися з потенційними партнерами. Це може бути першим кроком для започаткування довготривалих бізнес-відносин. Окрім того, Алехандро Еспіноза запросив присутніх приєднатися до діяльностей програми.

Андрій Ремізов, директор ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» у своєму виступі наголосив, що вони надають потужну підтримку українським органічним експортерам. Наразі основними викликами для експортерів є порушені логістичні шляхи та пошкоджена інфраструктура. Внаслідок повномасштабної війни з боку росії станом на червень 2022 року аграрний сектор України зазнав втрат на суму понад 4 млрд доларів США. Попри всі перешкоди органічний сектор України продовжує працювати. Так, відповідно до результатів опитування органічного бізнесу, проведеного об’єднанням учасників органічного сектору «Органічна ініціатива» та ГС «Органічна Україна» у липні 2022 року, 42% органічних операторів не зазнали змін у своїй роботі, а 50% – продовжують органічне виробництво, але з певними змінами. Окрім того, органічним виробникам вдалося розробити нові логістичні шляхи та продовжувати експорт продукції. Також з’являються нові органічні експортери, адже через скорочення попиту на внутрішньому ринку це стає основною альтернативою для збуту продукції. Андрій Ремізов також розповів про підтримку українських органічних експортерів шляхом організації колективних стендів України на міжнародних торговельних виставках органічної продукції: Biofach 2022 (Німеччина), Nordic Organic Food Fair 2022 (Швеція) та Middle East Organic &Natural Product Expo 2022 (Об’єднані Арабські Емірати), розповсюдження Каталогу українських експортерів органічної продукції 2022, Аналізу українського органічного сектору (за 8 місяців від початку повномасштабної війни в Україні) та налагодження ділових зв’язків, в тому числі через проведення таких заходів із залученням українських органічних експортерів та міжнародних покупців, як Organic Export Days.

Наталія Прокопчук, координаторка органічного компонента швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» (QFTP) подякувала Міністерству аграрної політики та продовольства України за їхню результативну роботу щодо створення органічної нормативно-правової бази, євроінтеграції та покращення бізнес-середовища, а також органічного політичного діалогу на міжнародному та національному рівнях. Вона також підкреслила важливу роль Державної установи «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» (EEPO) та Органічної Ініціативи у сприянні розвитку експорту органічної продукції, оскільки це є порятунком для відновлення українського органічного сектору в цей важкий для України час. Вона також зазначила, що 2022 рік є ювілейним – а саме 20-річчя підтримки Швейцарією розвитку органічного ринку в Україні, і що ні COVID, ні повномасштабна війна в Україні не вплинули на стабільну та надійну швейцарсько-українську співпрацю.

Сергій Галашевський, директор органу сертифікації «Органік Стандарт», розповів про успіхи та виклики для українських органічних виробників за останні місяці з початку повномасштабного вторгнення росії. З 2016 року Україна щорічно збільшувала експорт органічної продукції і, якщо раніше це було за рахунок об’єму, то за останні роки зросла кількість органічних продуктів з доданою вартістю. У 2021 році вдалося експортувати органічну продукцію на суму близько 220 млн доларів США, а основним ринком збуту української органічної продукції залишається ЄС із часткою 82%. Учасників заходу приємно здивували дані Єврокомісії (Traces) про збільшення обсягів експорту органічної продукції з України в ЄС за 10 місяців 2022 року (177 802 тонн) у порівнянні з аналогічним періодом у 2021 році (140 992 тонн). Цього вдалося досягти завдяки гарному врожаю у 2021 році та ефективній роботі експортерів і їхніх міжнародних партнерів. Найбільш продуктивними експортними місяцями 2022 року були травень та червень. Якби не повномасштабна війна, то обсяг органічного експорту був би ще більшим. До прикладу, експорт насіння соняшнику зріс на 203% порівняно з аналогічним періодом 2021 р. та склав 11 710 тонн. Як зазначали раніше доповідачі заходу, однією з вагомих перешкод експорту української органічної продукції є логістичні порушення у зв’язку з повномасштабною війною. Основними видами транспорту для доставки органічної продукції з України є залізниця, автотранспорт та водний транспорт (морем/ річкою). Цьогоріч органічні виробники надали перевагу автотранспорту та доставили 104 572 тонн органічної продукції, водночас у 2021 році – 66 449 тонн. Важливо зазначити, що українським експортерам та їхнім міжнародним покупцям вдалося скористатися усіма видами перевезень, та навіть збільшити обсяг експорту органічної продукції з України в ЄС та Швейцарію для кожного виду транспорту (за десять місяців 2021 року – 147 093 тонни, за десять місяців 2022 року – 191 582 тонни), в тому числі суднами, оскільки вони активно використовували річкові порти.

З матеріалами (презентації та запис) та результатами офіційного відкриття Organic Export Days 2022 — Ukraine, Albania, Serbia можна ознайомитися за посиланням.

Новини за темою

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності