Тиждень експортної освіти добігає кінця, тож перед вами – чевертий випуск експортних порад від тренерів-практиків нашого навчального курсу Export Revolution. Ukraine. Цього разу відовідаємо на питання, як встановити привильну ціну на експортний товар.
В цій публікації ви отримаєте відповіді на питання:
Перш за все Вам потрібно дуже добре орієнтуватися, в якому ціновому сегменті знаходиться Ваш товар та який рівень цін використовують конкуренти на даному ринку. Важливо зважати також рівень попиту на Ваш товар на окремо взятому ринку, якщо це важко зробити, тоді опримальною буде орієнтація на конкурентів: перевіряйте які канали інформацій та які фактори вони використовують для формування цінової політики свого продукту/послуги.
Найкращим джерелом інформації у даному випадку є ніхто інший, як Ваші споживачі. Інколи таку інформацію можна отримати шляхом звичайного опитування і результати можуть бути абсолютно неочікуваними. Часто споживачі готові сплачувати за певний продукт чи послугу вдвічі більше поточної ціни, а інколи підвищення ціни навіть на 10% призведе до втрати 30% споживачів. Результати таких досліджень сформують Ваше розуміння прийнятного рівня цін.
Пам’ятка: при встановлені ціни варто використовувати рівень місцевих, а не ринкових цін. Завжди намагайтесь отримати по максимуму!
Якщо Ви вже визначили власну позицію, то слідкувати за тендеціями та змінами на ринку необхідно постійно! Це дискусія кожного дня! Ви повинні постійно слідкувати за змінами (поява нових конкурентів, зниження чи підвищення цін конкурентів) на ринку та задаватися питанням “Як я можу підвищити ціну та заробити більше грошей?”. В залежності від цього Ви повинні корегувати Вашу цінову стратегію.
Немає чітко встановлених правил. Частоту проведення досліджень ринку необхідно корегувати в залежності від особливостей та стабільності ринку на якому Ви працюєте.
В даному випадку це залежить від особливих характеристик товару/послуги, які Ви пропонуєте партнеру. Якщо Ваш товар/послуга має унікальні характеристики, то висока ціна буде виправданою. Якщо, наприклад, Ви продаєте повний комплекс послуг, то тут питання більше стосується рівня співпраці, довіри до Вашої компанії, готовності до ризиків, все це і формуватиме ціну. Проте, якщо товар чи послуга схожа на конкурентів, не варто завищувати цінову планку.