Ми починаємо серію публікацій ExportHacks. Це практичні поради з експорту від досвідчених експертів-практиків, які дають відповідіна на найпоширеніші запитання компаній, що роблять перші кроки в експорті. На першу порцію запитань відповідають тренери навчального курсу Export Revolution. Ukraine.
В цій публікації ви дізнаєтеся відповіді на питання:
Алгоритм пошуку бізнес партнера за кордоном:
Інструменти: Google + Google Translate (для іншомовних країн).
Порада! Не використовуйте лише англійську мову під час здійснення пошуку в Google. Пошук мовою країни, з якою плануєте працювати, забезпечить більш плідні результати та значно підвищить шанси на знаходження бажаного партнера.
Порада! Базуючись на інформації з Інтернету дуже складно визначити правдивість висвітлених даних. Найкращим способом перевірки інформації є особисті візити, встановлення безпосереднього бізнес контакту та взаємне представлення компаній і їх виробничих потужностей.
Розпочати варто з визначення виду продажів для Вашого продукту: B2B чи B2C. У випадку B2B продажів Ви здійснюєте прямий експорт безпосередньо з України до Вашої компанії-партнера в іноземні країні, у разі B2C продажів необхідно знайти місцевого партнера-рітейлера, який буде постачати Вашу продукцію до кінцевого споживача.
5 чек-пойнтів для власного спокою:
INCOTERMS – Ваша рятівна соломинка. Ці умови регламентують момент передачі права власності на товар і всі пов’язані із цим ризики. Дані умови визначаються Сторонами в процесі перемовин та закріплюються документально в договорі. Ці правила визначають відповідального за сплату доставки, митного оформлення, та страхування ризиків на шляху транспортування товарів залежно від визначених стандартних умов поставки.
Перш за все, необхідно впевнитися, що на Ваш продукт дійсно є попит на обраному Вами ринку. Перевірити чи цей ринок є повномірним та із постійним попитом. Знайти партнерів та встановити дружні бізнесові контакти.
Довідково: для розбудови мережі контактів в іноземних країнах можна співпрацювати з такими організаціями як AISEC, JCI, Meetup, Business Network International.
Одним з найкращих інструментів є участь у виставках та конференціях. Розпочати можна просто з відвідування таких заходів та особистого представлення продукту, з набуттям досвіду необхідно орендувати місце, оформлювати стенди та представляти Ваш продукт більш масштабно.
Також інструментом для просування Вашого продукту є бізнес місії, які організовані урядовими установами або асоціаціями, до яких Ви можете долучатися. (Більше інформації тут)
Пам’ятка: Ключ до успіху у продажі Вашого продукту – це Ваша особиста впевненість, що Ви продаєте найкращий продукт.