Щоб з’ясувати, на які ринки виходити і коли саме, які найкращі способи виходу, а також яким буде позиціонування продукції/послуг, необхідно провести спеціальне дослідження. Збір даних дозволить зекономити час та кошти і забезпечить ваш бізнес. Плани мають розроблятися на основі ринкових даних — завдяки цьому можна виявити, наприклад, що у країні, до якої ви планували експортувати, зависока конкуренція або недостатній попит.
Сплануйте дослідження, беручи за ціль наступні питання:
Для дослідження розміру ринку необхідно шукати наступні дані:
Для дослідження привабливості ринку шукайте наступну інформацію:
Шукайте інформацію про потенціал ринку
Онлайн-ресурси з інформацією про розмір ринків:
Онлайн-ресурси з інформацією про привабливість ринків:
Порівняйте ринки, щоб вибрати правильний
Зберіть однакову інформацію для кожної країни у таблицю порівняння ринків. Це дозволить легко отримати порівняльну оцінку щодо розміру та привабливості ринків, чітко побачити потенційний попит та зрозуміти, на які ринки легше вийти.
Отримайте індивідуалізовану інформацію про ринок
Після вибору країни на основі «кабінетного дослідження» вам знадобиться конкретна інформація про країну та вашу продукцію чи послуги. Зверніть увагу на наступні аспекти:
Будьте готові витратити більше часу та грошей на цей етап дослідження, який може включати як «кабінетне дослідження», так і дослідження на місці. Останнє передбачає відвідування країни, що може бути пов’язано з витратами.
Розгляньте питання участі у торговій місії до вашого цільового ринку або відвідування виставок чи бізнес-заходів в цільовій країні. Коли необхідно виконати масштабний проект дослідження на місці, можна звернутися до компанії з дослідження ринків.
Виконання дослідження на місці своїми силами може зменшити витрати, проте для цього може бути потрібен спеціальний працівник. Витрати можуть бути пов’язані з відвідуванням країни і вам, можливо, доведеться оплатити послуги перекладача. Якщо ви не знайомі з методами дослідження і схемою організації опитування, зверніться до торгової палати цільової країни за консультацією.
Залучення компанії з дослідження ринків може вимагати великих витрат, проте отримані результати будуть вичерпними та об’єктивними. Виберіть компанію, які ви довіряєте, та належним чином введіть її в курс справи. Переконайтеся, що її пропозиція включає в себе:
Використовуйте послуги державної установи «Офіс з Просування Експорту України». Офіс надає різноманітні послуги, які дозволять Вам вивчити цільові ринки.
Офіс допоможе:
Аналіз конкурентів покаже вам наявність занадто високої конкуренції на ринку, можливостей чи пропусків, якими ви можете скористатися, а також як вам позиціонувати свою продукцію чи послуги. Вам необхідно знати:
Розпочніть з наступного:
Для отримання більш конкретної інформації спробуйте:
Відвідання закордонної торговельної виставки чи ярмарки — це гарний спосіб:
Знайдіть інформацію про торговельні виставки для вашої галузі:
Організація стенду на міжнародній виставці може потребувати великих витрат. Тому першу торгову виставку можна відвідати як відвідувач. Це дасть вам змогу самостійно побачити виставку та ваших конкурентів, щоб підготуватися до першого досвіду як учасника виставки.
Сплануйте логістику, пов’язану з торговою виставкою
Гарна підготовка до торговельної виставки допоможе отримати максимальну віддачу від затраченого часу та коштів.
Організація участі у виставці потребує багатьох зусиль. Для спрощення роботи можна призначити одну особу, яка відповідатиме за управління всією логістикою. Обміркуйте наступне:
Отримайте максимальний ефект від торговельних виставок
Встановлення цілей допоможе виміряти успіх торгової виставки та прибуток від інвестицій. Вирішіть, чого ви хочете досягти та представте це у кількісній формі. Ваші цілі повинні включати:
Коли у вас буде чітке розуміння того, чого ви хочете досягти, вам необхідно просувати свою присутність на виставці. Стандартні маркетингові заходи:
Підготуйтесь до встановлення робочих зв’язків. Продумайте, як ви будете спілкуватися з потенційними клієнтами або партнерами про ваш бізнес, продукцію чи послуги. Не забувайте брати контактні дані та роздавати візитні картки.