Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Огляд торговельної політики Об’єднаних Арабських Еміратів

Огляд торговельної політики Об’єднаних Арабських Еміратів

22 та 24 березня 2022 року у Світовій організації торгівлі проходило засідання, присвячене четвертому Огляду торговельної політики Об’єднаних Арабських Еміратів, що дозволило членам СОТ обговорити та поглибити своє розуміння основних змін економічної, торговельної та інвестиційної політики ОАЕ з часу попереднього огляду у 2016 році, порушити запитання та отримати письмові відповіді. Безпосередньо під час засідання виступи озвучили представники 41 делегацій, у тому числі і від України.

Зокрема, у виступі представника української делегації було відзначено обрання ОАЕ шляху трансформації своєї моделі розвитку у напрямі економіки знань, що супроводжується інвестуванням у нові технології та реалізацією більш ліберальної економічної політики з метою створення сприятливих умов для ведення бізнесу. Було також повідомлено про позитивні тенденції двосторонньої торгівлі України з ОАЕ у 2021 році - зростання у порівнянні з 2020 роком обсягу торгівлі товарами на 23,2 відсотка (до 616,2 млн. доларів США) та послугами на 30 відсотків (до 531,4 млн. доларів США). Крім того, було наголошено на заінтересованості України у подальшому розвитку двостороннього співробітництва з ОАЕ, незважаючи на кризову ситуацію, викликану військовою агресією РФ на території України, яка вже негативно вплинула на міжнародну торгівлю та економічну активність, викликала порушення ланцюгів поставок товарів, призвела до підвищення цін на харчові продукти та енергоресурси. Ураховуючи зазначене, було висловлено сподівання щодо можливого внеску ОАЕ у процес пом’якшення наслідків торговельно-економічної кризи та запобігання підвищенню цін.

Засуджуючи військову агресію РФ проти України та зважаючи на участь у засіданні представника РФ, на початку своїх виступів про підтримку України, неможливість порушення її суверенітету та незалежності оголосили представники делегацій Канади, США, ЄС, Австралії, Нової Зеландії, Великої Британії, Кореї, із закликом до РФ виконувати свої міжнародні зобов’язання, зокрема із підтримання миру й міжнародної безпеки, та якнайшвидшого виведення військ з території України. У цьому зв’язку також згадувалася спільна заява зазначених та інших членів СОТ щодо агресії РФ проти України за підтримки Білорусі, розповсюджена в СОТ 15.03.2022 (документ WT/GC/244).

Обговорюючи досягнення ОАЕ у період між оглядами, учасники засідання вітали стійкість економіки цієї країни, незважаючи на вплив пандемії COVID-19, реалізацію реформ, спрямованих на її диверсифікацію та розвиток економіки знань, просування інновацій та цифрових технологій. Члени СОТ зазначали про відносну відкритість торговельної політики ОАЕ, успіхи у сфері спрощення процедур торгівлі, наявність можливостей у вільних економічних зонах, зменшення багатьох обмежень для іноземних компаній з прийняттям нового законодавства про комерційні компанії тощо. На думку деяких учасників, позитивні зміни торговельної та інвестиційної політики ОАЕ сприяли позиціонуванню цієї країни як регіонального торговельного та інвестиційного хабу.

Позитивно відзначалася і активна участь ОАЕ у діяльності СОТ та багатосторонній торговельній системі, включаючи участь у двох спільних ініціативах (стосовно розвитку електронної комерції та спрощення інвестування), підтримка надання відповіді пандемії COVID‑19 на глобальному рівні, участь у реалізації ініціативи щодо розширення прав і можливостей жінок у торгівлі.

Водночас занепокоєння членів СОТ викликали достатньо високі ставки ввізних мит на сільськогосподарську продукцію та застосування деяких ставок вище зв’язаного в СОТ рівня, зокрема на так звану “спеціальну продукцію”. Запитання порушувалися і щодо санітарних та фіто-санітарних заходів та технічного регулювання, процедур сертифікації халяльної продукції, маркування, вимог щодо необхідності підтвердження документів в консульствах, системи застосування акцизного податку на деякі напої, наявної державної підтримки у сільському господарстві. Обговорювався також вплив держави на економіку, що реалізується через державні підприємства та компанії, наближені до Уряду ОАЕ. Висловлювалися пропозиції щодо необхідності забезпечення прозорості фінансових операцій, посилення захисту прав інтелектуальної власності, удосконалення системи державних закупівель на федеральному та місцевому рівнях із забезпеченням участі малого та середнього бізнесу та іноземних компаній.

Зазначалося також і про затримки направлення ОАЕ необхідних нотифікацій до СОТ, зокрема стосовно ліцензування імпорту, митної оцінки, доступу до ринку.

Всього ОАЕ було завчасно отримано понад 700 письмових запитань від різних членів СОТ, у тому числі від України. Направлені від України запитання стосувалися нормативних підстав та умов участі FinTech-стартапів у програмах підтримки, запроваджених в ОАЕ.

Процедуру Огляду буде завершено після того, як ОАЕ у місячний термін направить до СОТ відповіді на всі отримані запитання, зокрема і на письмові запитання України.

З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному вебсайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/423 і WT/TPR/S/423), та інші матеріали щодо торговельної політики цього члена СОТ.

Питання та відповіді. Україна

ОГЛЯД ТОРГОВЕЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ ОБ'ЄДНАНИХ АРАБСЬКИХ ЕМІРАТІВ

22 ТА 24 БЕРЕЗНЯ 2022 року

ПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

УКРАЇНА

ЧАСТИНА I: ПИТАННЯ ЩОДО ЗВІТУ СЕКРЕТАРІАТУ (WT/TPR/S/423)

4 ТОРГОВЕЛЬНА ПОЛІТИКА ЗА СЕКТОРАМИ

4.3 Послуги

4.3.1 Фінансові послуги

4.3.1.1 Банківська справа

FinTech

Сторінка 103 (пункти 4.88, 4.99)

У звіті описано прогрес у розвитку зрілої фінтех-екосистеми в ОАЕ та становленні країни як глобального центру фінансових технологій. У ньому згадано розробку нормативно-правової бази та підтримку, що надається фінтех-початківцям з фінансуванням у двох фінансових вільних зонах.

Українські фінтех-стартапи (ліцензовані фінансові компанії в Україні) розробили низку цифрових рішень для постачальників різноманітних фінансових послуг. Враховуючи теперішню ситуацію в Україні, зокрема військові напади, що тривать, Російської Федерації на українську територію, важливо продовжити розвиток FinTech рішень, розроблених українськими компаніями.

Питання України:

Шукаючи стабільні та передбачувані умови для надання послуг та подальшої підприємницької діяльності, Україна зацікавлена у роз’ясненні законодавчих положень щодо залучення підтримки (у тому числі фінансування) для FinTech-стартапів та їх доступу до акселераторських програм в ОАЕ.

Україна також була б вдячна, якби ОАЕ могли роз’яснити умови, яким повинні відповідати компанії, зацікавлені у вищезгаданих можливостях.

Відповідь ОАЕ:

  1. Hub71. Фінтех-компанії та стартапи можуть подавати заявки до hub71, заявки розглядаються в кожному конкретному випадку, залежно від віку стартапу, кількості співробітників та відповідності стратегічним пріоритетам ОАЕ. Заявники можуть знайти більше інформації про програми тут.

  2. ADGM Digital Lab's marketplace: Цифрову лабораторію можуть використовувати всі стартапи, незалежно від того, чи вони фізично знаходяться в ОАЕ чи ні, для переліку та демонстрації своїх проектів учасникам з ОАЕ та прискорення процесу пошуку місцевих партнерів. Єдина вимога полягає в тому, щоб вони були зареєстровані в юрисдикції (не обов’язково повинні бути ADGM або в ОАЕ). Тому це досить гнучкий процес.

  3. DIFC: Нижче наведено кілька способів отримати доступ до субсидій та фінансування для фінтех- та інноваційних компаній від DIFC.

4.Dubai Future District Fund: https://www.dfdf.vc

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності