Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Чи варто масштабувати свій бізнес у 2022 році

Чи варто масштабувати свій бізнес у 2022 році

І чому про це варто подумати саме зараз.

Бізнес, менеджмент якого готовий адаптуватися під нові реалії, може жити вічно й розвиватися й масштабуватися навіть у скрутні часи. Головне – відстежувати тренди та підлаштовувати їх на користь собі і своєму бізнесу. Такими думками поділився з Mind виконувач обов'язків директора Офісу з розвитку підприємництва та експорту, керівник онлайн-складової національного проєкту «Дія.Бізнес» Андрій Ремізов.

Офіс з розвитку підприємництва та експорту – державна установа, яка відповідає за розвиток та підтримку підприємництва на внутрішньому та зовнішніх ринках. Спільно з Міністерством цифрової трансформації України реалізовує національний проєкт «Дія.Бізнес».

Використання трендів цифрової трансформації може стати запорукою масштабування компанії навіть за часів пандемії. Цього та багато іншого має навчити жінок – лідерів з регіонів диджитал-курс UNEW, організований за підтримки Міністерства цифрової трансформації України разом із Фондом Східна Європа, EGAP та Mind.ua. Мета цього курсу – дати активним керівницям вміння й можливості використовувати цифровий інструментарій для просування та реалізації реформ у регіонах країни.

За майже два роки пандемії світові й українські бізнеси розробили стратегії, як упоратися з її викликами. Необхідність підлаштовуватися під реалії нового світу відкрила нові можливості та тренди.

Дослідження McKinsey демонструє, що в період із лютого до жовтня 2021 року покупці поступово повертаються до попереднього рівня витрат, а рівень їхніх фінансових надходжень – до звичної допандемійної позначки. Покупці старшого покоління охоче витрачають на ресторани та подорожі, а для міленіалів і зумерів перелік витрат очолює одяг.

Новим трендом стала омніканальність: люди використовують різні способи та канали для здійснення покупок і замовлень, з часом дедалі більше використовуючи офлайн. Дослідження свідчить, що 66% покупців під час пандемії практикували різні купівельні звички, а 37% спробували нові бренди.

Як використати ці дані тим, хто наважиться на масштабування бізнесу напередодні третього пандемійного року?

Ревізія бізнесу

Для початку – дайте собі відповідь на кілька запитань:

  • Як має змінитися ваш бізнес? Чого ви прагнете: відкрити новий напрям (надавати більше послуг, запропонувати новий унікальний продукт) чи збільшити кількість представництв?
  • Як масштабування в умовах потенційної нової хвилі захворюваності вплине на портрети вашої цільової аудиторії? Які поведінкові патерни варто враховувати?

Наприклад, спостереження 2020 року показують, що пандемія передбачувано знизила рівень витрат на міжнародні подорожі на 80% (джерело: McKinsey analysis in partnership with Oxford Economics). Водночас зросла популярність внутрішнього туризму й відповідно витрати на нього.

  • Як ваш бізнес вписується в реалії ковідної ери? Для цього спробуйте відповісти на два запитання: Наскільки ваш бізнес цифровізований? Чи відлагоджений командний менеджмент?

Усі висновки та зміни, продиктовані цими відповідями, слід внести до бізнес-плану. Якщо не знаєте, з чого почати його реструктуризацію, зверніться до консультантів українського національного проєкту «Дія.Бізнес» – вони допоможуть швидко, безкоштовно й орієнтуючись на індивідуальний запит. Опція доступна з будь-якої точки світу онлайн та офлайн – у Центрах підтримки підприємців «Дія.Бізнес», які відкрито вже в 11 містах України.

У межах «Дія.Бізнес» для чинних і майбутніх підприємців доступні більш як 68 видів консультацій із маркетингу, оподаткування, налагодження бізнес-процесів, юридичної підтримки тощо.

На порталі можна знайти усі доступні в Україні програми фінансування, понад 100 бізнес-ідей для підприємців-початківців, актуальні новини про гранти, навчальні програми, податкові нововведення та цікаві можливості для підприємців.

Крім того, у межах проєкту «Дія.Бізнес» доступний окремий експортний напрям, де можна знайти всі можливості та сервіси для виходу на зовнішні ринки.

Наразі вебсайтом «Дія.Бізнес» скористалися більш як 1,8 млн українців, близько 6000 з них отримали консультації щодо свого бізнесу – можливо, для вас там теж знайдеться щось корисне?

Вивчення цифрових трендів

За даними річного звіту Gartner, чисті інвестиції в диджитал-напрям за час пандемії сягнули 72,2% від усіх маркетингових інвестицій з подальшим розподілом за маркетинговими каналами.

Один із найцікавіший трендів цифровізації наразі – фіджитал, або змішана реальність, поєднання цифрового та реального просторів.

Яскравим прикладом став показ мод на London Fashion Week, що відбувся в червні 2020 року. Ще один приклад з тієї самої сфери – створення колекції одягу, який можна використовувати у віртуальній реальності, як, наприклад, на платформі диджитал-одягу DressX. Або – виробництво одягу з інтегрованими технологіями, як це робить український бренд JAXET.

Як можна використати подібні ідеї в малому бізнесі?

Наприклад, можна придумати, як використати офлайн-простір для просування в онлайні: додати до нього кав’ярню чи фотозону, щоб збільшити час перебування клієнтів у просторі та вашу впізнаваність у соцмережах.

Цікаво, що такий підхід до торговельного простору став трендом у Китаї 2017 року. А сьогодні ми можемо спостерігати, як концепт успішно реалізується українськими фешен-брендами – наприклад, Kachorovska та Katimo.

Отримавши перший зворотний зв’язок від реальних користувачів, можна замислюватися про створення власного мобільного застосунку. У перспективі він має допомогти з оркеструванням клієнтського шляху та в успішних випадках дарувати користувачам високо персоналізований досвід користування, як, наприклад, застосунки Nike і Dunkin Donuts.

Віддалена робота та навчання

Три чверті від 5000 опитаних агенцією McKinsey зазначили, що хотіли б працювати поза офісом два або більше днів на тиждень, а більш ніж половина опитаних хочуть мінімум три дні віддаленої роботи. За даними Gartner, 83% працівників стверджують, що їхня продуктивність вища за умови роботи з дому.

А ще одне дослідження McKinsey показало, що проблеми, які заважають працівникам отримувати задоволення від роботи та бути результативними, – відчуття знецінення, відірваності від команди та порушений баланс життя й роботи. Подібні проблеми розв'язуються створенням нових командних комунікацій і заохоченням працівників до навчання.

Інвестиції в постійну освіту своєї команди – стратегічно правильне рішення.

У випадку Target і Walmart це стосується також допомоги зі здобуттям формальної освіти – нещодавно вони оголосили про програми з відшкодування вартості навчання в коледжі. Компанія Amazon планує виплачувати співробітникам до 95% вартості навчання. Свої програми для допомоги здобувачам освіти мають також Starbucks, Home Depot і FedEx.

За даними Intuition, 94% працівників підтвердили, що більш охоче залишатимуться в компанії, яка вкладає ресурси в їхній кар’єрний розвиток. Тому варто осягнути важливість корпоративного навчання і скласти план для впровадження його у своїй команді.

Як бути в тренді?

Пам’ятайте, навіщо ви починали та які цінності закладали у свій бізнес. Саме це дозволить не спускати рук у кризові часи (які в бізнесі можуть бути частими й затяжними). Відстежуйте тренди, пристосовуйте їх до власних потреб і докладайте зусиль, щоб стати трендсеттером.

Варто пам’ятати, що бізнес – це люди, об’єднані навколо спільної мети. Дбайте про них, якщо вони вирішили об’єднатися навколо ваших ідей. Налагодьте систему отримання прямого й чесного фідбеку та спробуйте почути потреби вашої команди.

Завжди продовжуйте навчатися, адже для прогресивного лідера знань і досвіду ніколи не буває достатньо.

Що почитати за цією темою?

  1. «Від хорошого до величного» Джим Коллінз.
  2. «Маркетингові війни» Джек Траут, Ел Райс.
  3. «Стратегія Блакитного Океану. Як створити безхмарний ринковий простір і позбутися конкуренції» Чан Ким, Рене Моборн.
  4. «Масштабування бізнесу. Покрокова стратегія збільшення прибутків» Верн Харниш.
  5. «Нескінченна гра. Гнучкість як суперсила в епоху змін» Саймон Сінек.

Автор: Андрій Ремізов, в.о. директора директора ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та керівник онлайн-складової національного проєкту Дія.Бізнес

Джерело: Mind

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності