Чому українським компаніям варто інвестувати у представлення власного бізнесу в інтернеті.
Якщо ви стомились від ситуативного експорту, та бажаєте системно постачати власну продукцію іноземного замовнику, тоді варто перевірити, чи достатньо часу та ресурсів було інвестовано у підтримку видимості вашого продукту та бренду.
Можливо, потенційні партнери просто не знають про вашу компанію, або ж з тих чи інших причин сумніваються у її належній верифікації.
У такій ситуації хочу поділитись низкою практичних порад:
Оцінити можливі канали комунікації з потенційними клієнтами, щоб відповідним чином сформувати портфель.
Варто відзначити, що для експортних продажів недостатньо лише перекласти сайт англійською. У своїй практиці я часто зустрічала сайти компанії, які були розроблені під локальний ринок, але підтримували кілька іноземних мов.
Це типова помилка — такий сайт не є релевантним для іноземних покупців, адже на ньому немає профільної інформації та прямих контактів англомовного менеджера, який відповідає за експорт і може оперативно надати консультацію потенційному замовнику.
Це суттєво ускладнює шлях потенційного партнера від переходу на сайт до моменту замовлення. У той час як однією з ваших базових конкурентних переваг має бути легка і професійна ділова комунікація.
На експортному сайті виробника має бути наступна інформація:
LinkedIn — це профільна соціальна мережа для пошуку і встановлення ділових контактів. Її використовують у більшості країн світу. Після знайомства іноземці зазвичай перевіряють отриману інформацію, тобто шукають вас в інтернеті, зокрема на LinkedIn. "Якщо вас немає на LinkedIn — вас не існує", — говорили мої партнери з Канади.
Тож якщо ви, ваша компанія та експортна команда ще без профілів, саме час створити їх, щоб стати видимими для наявних та потенційних партнерів. Отримали новий сертифікат, берете участь у виставці, вводите новий продукт — зробіть про це пост.
Традиційна email-розсилка не втрачає актуальності у підтримці візібіліті та роботі з лідами.
Існує чимало додатків, за допомогою яких можна налаштувати персоналізовану email-розсилку. Мета таких розсилок — нагадати потенційному партнерові про свою компанію та продукт, підтримати контакт, сформувати довіру.
Раджу вам включати до розсилки ліди, які на сьогодні здаються непріоритетними або відмовили вам у партнерстві.
Міксуйте розсилки — нехай там буде не лише інформація про ваші досягнення, а й те, що може бути корисним для ваших потенційних партнерів. Це вбереже від монотонності та потрапляння у спам.
Не забувайте адаптувати розсилку під потреби та інтереси потенційного клієнта, враховуйте культурні особливості країн.
У період пандемії чимало міжнародних В2В-заходів та нетворкінгових подій відбувається онлайн. Деякі країни вже поновлюють фізичну виставкову діяльність, але можливість долучитися онлайн залишається і там.
Шукайте онлайн- або офлайн-події, які вам підходять, і беріть у них участь. Це створить для вас візібіліті та забезпечить контактами потенційних партнерів для подальшого опрацювання. До того ж це чудовий інфопривід для поновлення комунікації з партнерами з вашої бази контактів.
Пам’ятайте, що люди купують тоді, коли вони готові купувати. Тож бізнесу вкрай важливо залишатися видимим, щоб у потрібний момент згадали саме про вас.
Ініціатива реалізується Офісом з розвитку підприємництва та експорту України спільно з Асоціацією "Ягідництво України".
Публікація стала можливою за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми "Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України", що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія) та Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) у рамках Програми USAID "Конкурентоспроможна економіка України" (КЕУ) та Програми USAID з аграрного і сільського розвитку (АГРО), яка реалізується компанією Chemonics International.
Авторка: Юлія Котова, радниця директора ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту»
Джерело: Економічна правда