Портал працює у тестовому режимі. Приймаємо зауваження або пропозиції

Огляд торговельної політики Канади

Під час проведення одинадцятого Огляду торговельної політики Канади члени Світової організації торгівлі мали можливість дізнатися про найважливіші зміни економічного, торговельного та інвестиційного режиму Канади за останні чотири роки, порушити запитання щодо торговельної політики цієї країни та отримати письмові відповіді безпосередньо від Канади.

Відповідне засідання Органу СОТ з огляду торговельної політики проходило 12 та 14 червня 2019 року у м. Женева (Швейцарська Конфедерація), і оголошені на ньому виступи представників 53 делегацій підтвердили важливу роль Канади у багатосторонній торговельній системі.

Учасники засідання відзначали стійкість економіки Канади, що характеризується зростанням ВВП, низьким рівнем інфляції, відносно стабільною часткою державного боргу у відношенні до ВВП та зменшенням дефіциту платіжного балансу. В результаті реалізації зваженої монетарної та фіскальної політики Канаді вдалося послабити негативні економічні наслідки зниження цін на нафту та змін умов торгівлі. Рівень безробіття знизився до 5,8 відсотка, і значення цього показника було найнижчим за останні 40 років. Підтримуючи відкритість та конкурентоспроможність економіки, Канада досягла високого рівня життя - у 2018 році рівень ВВП на душу населення становив понад 46 тис. доларів США.

Високо оцінювалася участь Канади у діяльності СОТ, зокрема її провідна роль у багатьох напрямках, включаючи обговорення подальших шляхів реформування СОТ, активність у роботі різних органів СОТ та дотримання зобов’язань щодо зміцнення багатосторонньої торговельної системи. Деякі учасники зазначали про лідерство Канади у реалізації заходів, спрямованих на забезпечення інклюзивності торгівлі, шляхом врахування особливих потреб жінок, малих та середніх підприємств, корінних народів у торговельній політиці Канади. Було відзначено і своєчасність подання Канадою нотифікацій до СОТ, а також надання підтримки найменш розвинутим країнам.

При цьому члени СОТ наголошували не лише на участі Канади у реалізації ініціатив з лібералізації торгівлі в рамках СОТ, а і зазначали про її активність в укладенні нових дво- та багатосторонніх угод, згадуючи угоди про вільну торгівлю з ЄС (CETA), Україною (CUFTA), Мексикою та США (CUSMA) і т.д., які матимуть подальший позитивний вплив на показники торгівлі, інвестування та зайнятості у Канаді.

Обговорюючи інвестиційний режим Канади, члени СОТ підкреслювали важливість забезпечення його відкритості та прозорості, оскільки прямі іноземні інвестиції мають вагоме значення для економіки Канади. Відмічалася деяка ступінь лібералізації умов інвестування. Водночас у багатьох виступах пропонувалося вирішити питання щодо продовження існування обмежень у цій сфері.

Аналізуючи тарифну політику Канади, було відзначено відносну незмінність середньої застосованої MFN ставки ввізних мит на рівні 6,1 відсотка у 2019 році, а також збільшення кількості безмитних тарифних ліній за період між попереднім оглядом (до понад 70 відсотків). Частково це було забезпечено скасуванням Канадою ввізних мит на високотехнологічні товари відповідно до розширеного переліку Угоди СОТ про інформаційні технології. Водночас зазначалося про продовження існування суттєвої різниці між середніми ставками ввізних мит на сільськогосподарські та промислові товари. У тому числі згадувалися високі ставки ввізних мит на молочну продукцію (в середньому до 238,7 відсотка), що застосовуються поза встановленими межами тарифних квот.

Високо оцінювалися заходи Канади, спрямовані на спрощення процедур торгівлі, включаючи удосконалення процесу митного оформлення. Відзначаючи важливу роль торгівлі для економіки Канади, було також окреслено заходи, спрямовані на забезпечення її диверсифікації, включені до нещодавно прийнятої Стратегії диверсифікації експорту.

Деякі члени СОТ висловлювали занепокоєння щодо особливостей застосування Канадою національного режиму під час оподаткування та торгівлі алкогольними напоями. Зокрема, було зазначено про те, що знижена або нульова ставка акцизного податку застосовується лише у відношенні до місцевих виробників пива та вина, повністю виготовленого з вирощеної у Канаді сировини. Крім того, ввезення, здійснення внутрішньої та роздрібної торгівлі алкогольними напоями залишається виключним правом відповідних провінційних та територіальних органів Канади (Liquor Control Authorities), що не завжди гарантує наявність умов для чесної конкуренції.

Ураховуючи те, що Канада є одним із найбільших у світі виробником сільськогосподарської продукції, члени СОТ наголошували на необхідності забезпечення більшої прозорості її політики ціноутворення на молочну продукцію та нових програм державної підтримки, а також закликали до продовження реалізації внутрішніх реформ у цій сфері для підтвердження дотримання взятих Канадою зобов’язань у напрямі глобального реформування правил торгівлі сільськогосподарською продукцією.

Канадою було завчасно отримано понад 650 письмових запитань, на більшість з яких члени СОТ отримали відповіді до початку засідання.

Канада є важливим торговельним партнером для України. У 2018 році обсяги експорту українських товарів до Канади зросли на 55 відсотків, у порівнянні з попереднім роком, і склали 78 млн. доларів США. Ураховуючи потенціал Угоди про вільну торгівлю між Україною та Канадою, очікується подальше збільшення взаємного товарообороту. Це підтверджено і Експортною стратегією України (“дорожньою картою” стратегічного розвитку торгівлі) на 2017 - 2021 роки, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1017-р, де Канаду віднесено до ринків у фокусі, на яких українські виробники мають значний потенціал для експорту продукції.

У цьому зв’язку від України також було підготовлено письмові запитання до Канади, які були окреслені у виступі представника української сторони під час засідання.

Довідково: Україною порушувалися питання щодо органів, відповідальних за спрощення процедур торгівлі; тарифної політики; запровадження заборони на використання азбесту; санітарних та фіто-санітарних заходів; торговельної політики в аграрній сфері та програм державної підтримки сільського господарства; змін законодавства Канади про захист прав інтелектуальної власності; особливостей функціонування сектору фінансових послуг; електронної комерції та інших напрямів діяльності СОТ.

Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики ще раз відзначив неухильну підтримку Канадою багатосторонньої торговельної системи та механізму Огляду, що сприяє налагодженню конструктивного діалогу між членами СОТ та підвищенню прозорості їх торговельних політик.

З більш детальною інформацією щодо Огляду можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені Урядом Канади та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/389 і WT/TPR/S/389), та інші матеріали щодо торговельної політики Канади.

Продовжуючи відвідування веб-сайту, Ви надаєте згоду на використання cookies та погоджуєтесь з Політикою конфіденційності